Sprijinul părinților în dezvoltarea competențelor de literație ale copiilor contează
Studiile comparative internaționale, cum ar fi cele realizate de IEA ( Asociația Internațională de Evaluare a Randamentului Școlar, organizație internațională) și OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică), arată că timpul pe care îl dedică părinții activităților specifice de citit-scris în familie influențează dezvoltarea competențelor de literație ale copiilor, înainte ca aceștia să ia contact cu grădinița și școala.
Poveștile citite, cântecele, jocurile implicând litere sau cuvinte scrise, conversațiile despre semnele vizuale de pe etichete, afișe, reclame, exemplul de a citi zilnic al adulților, cărțile sau alte materiale tipărite aflate în case la îndemână contribuie semnificativ la punerea unor baze trainice în ceea ce privește abilitatea de lectură.
Dacă această implicare a părinților în procesul de învățare al copiilor continuă și atunci când ei intră în sistemul de învățământ formal, atunci rezultatele se văd pe toate planurile, de la realizările academice, la atitudini și comportamente.
Prof. Daniela Stoicescu
Sprijinul părinților în dezvoltarea competențelor de literație ale copiilor contează
Poveștile citite, cântecele, jocurile implicând litere sau cuvinte scrise, conversațiile despre semnele vizuale de pe etichete, afișe, reclame, exemplul de a citi zilnic al adulților, cărțile sau alte materiale tipărite aflate în case la îndemână contribuie semnificativ la punerea unor baze trainice în ceea ce privește abilitatea de lectură.
Dacă această implicare a părinților în procesul de învățare al copiilor continuă și atunci când ei intră în sistemul de învățământ formal, atunci rezultatele se văd pe toate planurile, de la realizările academice, la atitudini și comportamente.
Prof. Daniela Stoicescu